Als je slechthorend of doof bent en je wilt bellen, hoe doe je dat dan? Een telefoontje naar bijvoorbeeld de huisarts is vanwege gehoorverlies niet altijd mogelijk. KWINK groep onderzoekt hoe doven en slechthorenden contact hebben met instanties (bijvoorbeeld de huisarts, de belastingdienst of DUO) en familie en vrienden. De onderzoekers zijn benieuwd naar jouw mening en ervaringen!
Er zijn twee manieren of je mening en ervaringen te delen:
- Door deelname aan de enquête. Het invullen van de enquête duurt maximaal 10 minuten en de antwoorden worden vertrouwelijk behandeld. Doe je mee, dan maak je kans op een bol.com bon van 25 euro. Klik hier om naar de enquête te gaan.
- Door deelname aan een groepsgesprek met andere doven of slechthorenden. Ga je liever direct in gesprek met ons? Meld je dan aan voor een groepsgesprek door een e-mail te sturen naar ldeleeuw@kwinkgroep.nl. Dit groepsgesprek vindt plaats in Den Haag onder begeleiding van een tolk. Eventuele reiskosten worden vergoed en je krijgt een bol.com bon van 25 euro als dank voor je deelname.
Waarom dit onderzoek?
In 2013 is in opdracht van het ministerie van Economische Zaken de tekst- en beeldbemiddelingsdienst ‘KPN Teletolk’ opgezet. Het ministerie wil nu weten of de KPN Teletolk heeft bijgedragen aan meer gelijkwaardige toegang tot telefonie voor doven en slechthorenden. Daarom heeft het ministerie onderzoeksbureau KWINK groep gevraagd de bemiddelingsdienst te evalueren. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om de dienst te verbeteren. Meer informatie over dit onderzoek vindt u op de website van KWINK groep.